Als antwoord op de groeiende behoefte van Filippijnse klanten en bedrijven aan alternatieve betalingskanalen voor contant geld, richtte oprichter en CEO, Robertson "Dick" Chiang in 2010 Dragonpay op. Hierdoor bood Chiang de Filipijnse consumenten meer manieren om te betalen. Met het hoofdkantoor in de stad Makati, biedt Dragonpay handelaren, detailhandelaren, bedrijven en klanten de mogelijkheid om verschillende betaalmethoden te verzenden en te accepteren via een beveiligd digitaal platform - waardoor het zich vestigt als een one-stop-shop betalingsgateway. Het brede scala aan vertrouwde en ondersteunde kanalen omvat GCash, mobiele betalingen, PayMaya, Cash Express, grote banken zoals BDO Network Bank, BI en UnionBank. Naast deze kanalen ondersteunt Dragonpay zelfs kanalen zoals fysieke over-the-counter fysieke verkooppunten, waaronder geldovermakingscentra, betalingscentra en geldautomaten. Door aanvullende functies te hosten die alternatieve en vooruitstrevende manieren promoten om geld te ontvangen en te verzenden, wordt Dragonpay beschouwd als een hightech betalingsoplossing, ontwikkeld voor integratie via meerdere kanalen en probleemloze betalingsverwerking.
Met bijna 13 jaar ervaring en meer dan 11 miljoen klanten heeft deze betalingsoplossing tot nu toe meer dan 130 miljoen geldoverboekingen gerealiseerd. Dragonpay is zonder twijfel een van de grootste en meest toegankelijke, handige en betrouwbare betaalmethoden die de Filippijnse eilanden de afgelopen tien jaar hebben gezien - met veel groei- en uitbreidingsmogelijkheden door Filippino's meer manieren van betalen te bieden.